Donderdag 27 februar - Reisverslag uit Jaipur, India van Alie Wouda vd Tuin - WaarBenJij.nu Donderdag 27 februar - Reisverslag uit Jaipur, India van Alie Wouda vd Tuin - WaarBenJij.nu

Donderdag 27 februar

Blijf op de hoogte en volg Alie

01 Maart 2014 | India, Jaipur

Donderdag 27 Februari

Wat ik nog vergeten ben gisteren om op te schrijven is dat we voordat we naar het apenpaleis gingen nog bij het witte Lakshmi Narayantempel zijn geweest; die tegen het einde van de 19e eeuw een uitbreiding was van Jaipur. Zodat de stad een harmonieuze melange werd van nieuw en oud. Daar heeft Mr Singh nog even geregeld dat Moniek een henna tattoo kreeg.
De planning vandaag is om eerst de citypalace te bekijken om dan door te rijden naar Pushkar. In de citypalace woont nu nog de Koning een 16 jarige jongen. We namen maar weer een gids, want dat is toch wel handig om op een efficiënte manier van alles te weten te komen, kosten gids 400-500 rps 4-5 €. In fitrines hingen kleren van de koningen en prinsessen, prachtig wat hebben ze daar mooie kleren dus kleden, kijk verder op de foto's.

Naast de city palace heb je de Jantar Mantar. Dit observatorium, gebouwd tussen 1728 en 1734,is wel beschreven als ' het meest realistische en logische landschap in steen'. Zijn 16 instrumenten lijken op een enorm sculptuur. Enkele worden nog altijd gebruikt om de zomerhitte, de duur en intensiteit van de moessons en de kans op overstromingen en hongersnood te voorspellen.

De 3 uur durende reis naar Pushkar werd beloond door een prachtig resort midden in de bergen. We konden eindelijk een keer met z'n allen gebruik maken van Wifi. Maar dan alleen bij het restaurant. Daar maakten we dus gretig gebruik van. Op het resort was het erg rustig, meer personeel dan gasten, het schijnt ook te maken te hebben met de recessie, omdat het nog nooit zo rustig is geweest in vergelijking met andere jaren vertelde Mr Singh.
Het eten was wel lekker, maar als je al dat magere vee overal ziet rondlopen is de hang naar vlees snel over. Dus  maar weer een soepje, groenten, Garlic naan en rice.

• 01 Maart 2014 - 14:33

Mariet Sillekens:

Hallo vacantie gangers wat een mooie foto's en wat een mooie reis zorg maar dat 't allemaal op jullie harde schijf blijft plakken zou jammer zijn als er wat verloren ging nog een mooie tijd samen lieve gr Mariet